2 Aralık 2012 Pazar

The Butterfly Mosque (Kelebeği Kurtarmak)

Normalde bendeki kitap okuma aşkı İslami kitaplarla başladı. Şimdi yön değiştirmiş olabilir ama kitap okumaya Emine Şenlikoğlu ile başlamış bir insanım ben. İlk okuduğum roman "İmamın Manken Kızı" dır. Şimdi diyeceksiniz bize niye anlatıyorsun bunları? Şöyle... 

Geçen yaz Şengül'le kıyafet için çıktığımız alış-veriş yön değiştirip tamamen kitap alış-verişi olduğu ve benim de "Yeter bu kadar bilim-kurgu, aşk, tarih! Biraz İslami kitap okuyup bir şeyler öğren." diye kendime kızdığım an görüpte aşık olduğum bir kitabı anlatacağım şimdi size...


"Amerikalı genç bir kadının aşka ve İslama yolculuğu"

Normalde Ağustos'ta almıştım ama bir türlü okumak nasip olmadı. Geçende okudum ve gerçekten harika bir kitap. Zaten ilk gördüğümde kitabın, adına, kapağına, her şeyine bitmiştim. İçine de öldüğümü rahatlıkla söyleyebilirim. Altını çizip kara kapaklı defterime yazdıklarım;

"Neden cennetten bahsederken insanlar yukarıyı gösterir? Eğer cennet yukarıdaysa, Çin'de nerde? Aşağı da mı?"

"Bir ışığın olmadığına inanan felsefecilerin kör oldukları için göremediklerini düşünüyordum."

"...Tanrı'yla barıştım. O'na Allah dedim."

"İbadet senle din arasındaki aşktır."

"Aşk iki insanı birbirine bağlar. Tek bir şey haline gelmezler, tek bir şey yaparlar."

"Bana azize, yani biricik diyordu; kelimenin İngilizce karşılığının kinayeli anlamlarından hiçbirini taşımayan bir kelimeydi bu. Bu kelime sabırsızlıkla doğması beklenen bir bebek, çok sevilen bir arkadaş, çölde bir kuyu için kullanılır."

"Birinin geçmişini size anlatacak kadar size güvenmesi olabilecek en iyi (ve tek) ayrıcalıktır."

"Çünkü onların bildiği şekliyle İslam eşcinselleri taşlamak ve uvuzları kesmekten ibaret."

"Namazdaki saflar herkesi eşit hale getirir. Hiçbir Müslüman bunun dışında  kalamaz. Eğer bir azizin yanında bir katil varsa, aziz ile katil yanyana durmak zorundadır."

" İslam sadece başörtüsünden ibaret değildir. Başörtüsü önemlidir; ancak İslam daha önemlidir. Eğer gayrimüslim bir ülkede başörtüsü takmak çevrenizden düşmanlık toplamanıza sebep oluyorsa, başörtüsü takmayınız."

"Ona göre; evliliğin dinin yarısı olduğunu söyleyen İslami söyleyiş mutlaktı. Beni sevmek ve korumak, Allah'a karşı görevlerinden biriydi."



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder